Dostawca LNG dla transportu
Przeprowadzamy konsultacje i analizy, dotyczące optymalizacji kosztów zasilania flot pojazdów. Ciekawą alternatywą dla drogiego oleju napędowego jest relatywnie niższy koszt LNG. Dlatego od 2015 roku jesteśmy Partnerem Cryogas M&T Poland S.A. Od 4 lat oferujemy kompletne systemy zasilania flot pojazdów. Gaz ziemny w postaci sprężonej (CNG) udowodnił zalety metanu jako paliwa. LNG pozwala na ich efektywne rozwinięcie dla ciężkich pojazdów.
- Większy zasięg przy tej samej wielkości zbiorników.
- Do 1 500 km na jednym tankowaniu.
- Krótszy czas tankowania.
- Ma szczególnie duże znaczenie przy eksploatacji samochodów ciężarowych.
- Mniejsza masa instalacji gazowej. Nawet o 50%.
- Brak wpływu temperatury na ilość zatankowanego paliwa.
- W przypadku CNG przy wysokich temperaturach nie osiąga się pełnych możliwości zbiorników.
Rozwiązanie dla ciężarówek zasilanych CNG i LNG
Przygotujemy dla Państwa kompleksowy plan przejścia na napęd gazowy oraz indywidualnie wypracujemy rozwiązanie gwarantujące oszczędności i skuteczne wdrożenie napędu LNG.
- Atrakcyjna cena LNG w oparciu o europejskie notowania giełdowe gazu.
- Kalkulacja ceny LNG razem z kosztem stacji oraz obowiązującymi podatkami.
- Im dłuższy okres zakupu LNG i większy wolumen zużycia gazu, tym lepsze warunki cenowe.
- Każda stacja LNG dopasowywana jest pod indywidualne zapotrzebowanie Klienta.
- Przed oddaniem inwestycji do użytku, dokonujemy przeszkolenia personelu w obsłudze stacji.
- Prowadzimy ciągły, zdalny monitoring stanu technicznego stacji (m.in. Ilość paliwa w zbiorniku stacjonarnym, bieżącej pracy urządzeń).
- Odpowiadamy za wszelkie aspekty prawne i formalne po stronie:
- dostaw i tankowania paliwa LNG;
- projektu, budowy i utrzymania stacji LNG.
Wymagania lokalizacyjne
Dla ustawienia stacji tankowania LNG jedyne wymagania to teren przystosowany do obsługi pojazdów ciężarowych (dostawy paliwa) oraz przyłącze energii elektrycznej o mocy 20 kW. Już bazowa aparatura gwarantuje krótki czas tankowania gazu LNG z pełną wydajnością do pojazdów ciężarowych (max. 10 minut).
Stacje LNG – warianty wykonania
Dzięki wiedzy i doświadczeniu dopasujemy instalację tankowania do Państwa potrzeb.
Stacja pełnowymiarowa
- Pełna zabudowa terenu.
- Zbiornik wertykalny.
- 50 i więcej pojazdów.
Stacja modułowa (SKID)
- Zabudowa pod stację.
- Zbiornik horyzontalny.
- Do 50 pojazdów.
Stacja kontenerowa
- Wygospodarowywanie terenu.
- Zbiornik wertykalny.
- Do 50 pojazdów.
Ciężarówki zasilane CNG/LNG
Ciężarówki zasilane LNG – ruch dalekobieżny:
IVECO | IVECO | SCANIA | VOLVO |
Stralis NP 400 LNG | Stralis NP 460 LNG | R 410 LNG | FH/FM LNG |
Silnik: CURSOR 9 LNG | Silnik: CURSOR 13 LNG | Silnik: OC13 101 410 LNG | Silnik: G13C460 |
Silnik poj: 8.700 ccm | Silnik poj: 12.900 ccm | Silnik poj: 12.700 ccm | Silnik poj: 12.800 ccm |
Silnik moc: 400 KM 294 kW/2.000 obr | Silnik moc: 460 KM 338 kW/1.900 obr | Silnik moc: 410 KM 302 kW/1.900 obr | Silnik moc: 460 KM |
Moment obr: 1.700 Nm 1.200-1.600 obr | Moment obr: 2.000 Nm 1.100-1.600 obr | Moment obr: 2.000 Nm 1.100-1.400 obr | Moment obr: 2.300 Nm |
Zasięg: do 1.600km | Zasięg: do 1.600km | Zasięg: do 1.600km | Zasięg: do 1.000km |
Źródło i fot.: Iveco, Cryogas, Scania, Volvo Trucks
Ciężarówki zasilane CNG/LNG – ruch miejski i regionalny:
IVECO | RENAULT | SCANIA | VOLVO |
Stralis NP 330 CNG/LNG | D Wide CNG | P 340 CNG/LNG | FE CNG |
Silnik: CURSOR 8 | Silnik: NGT 9 | Silnik: OC09 102 340 CNG | Silnik: G9K320 |
Silnik poj: 7.800 ccm | Silnik poj: 8.900 ccm | Silnik poj: 9.300 ccm | Silnik poj: 8.900 ccm |
Silnik moc: 330 KM 243 kW/2.000 obr | Silnik moc: 320 KM 239 kW/1.950 obr | Silnik moc: 340 KM 250 kW/1.900 obr | Silnik moc: 320 KM |
Moment obr: 1.300 Nm 1.200-1.785 obr | Moment obr: 1.356 Nm 1.100-1.250 obr | Moment obr: 1.600 Nm 1.100-1.400 obr | Moment obr: 1.356 Nm |
Zasięg: CNG do 500 km, LNG do 1.600 km | Zasięg: 300 – 400 km | Zasięg: CNG do 500 km, LNG do 1.600 km | Zasięg: 300 – 400 km |
Źródło i fot.: Iveco, Crogas, Scania, Volvo Trucks
Stacje ładowania pojazdów elektrycznych
Jako jedyny podmiot w Polsce opracowaliśmy projekt mobilnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Planujemy uruchomienie systemu takich stacji już w 2023 r. W standardowej ofercie posiadamy stacje ładowania pojazdów elektrycznych dla:
- Developerów i wspólnot mieszkaniowych,
- HoReCa,
- Stacji paliw,
- Samorządów terytorialnych i spółek komunalnych,
- Miejsc użyteczności publicznej,
- Hoteli i pensjonatów,
- Producentów autobusów, właścicieli flot autobusowych i samochodowych,
- Klientów indywidualnych.
Oferujemy pełną gamę szybkich stacji ładowania DC i AC różnych mocy wraz z projektem, usługą procesowania pozwoleń (UDT), budową i obsługą operatorską. Oferujemy również ładowarki autobusowe i mobilne stacje ładowania pojazdów.
Wszystkie stacje spełniają wymogi „Ustawy o elektromobliności i paliwach alternatywnych” z dnia 11 stycznia 2018 r oraz „Rozporządzenie Ministra Energii w sprawie wymagań technicznych dla stacji ładowania i punktów ładowania stanowiących element infrastruktury ładowania drogowego transportu publicznego”.
Wyjaśniamy na czym polega realizacja przez nas określonych funkcji:
- Operator ogólnodostępnej stacji ładowania – to podmiot odpowiedzialny za budowę, zarządzanie, bezpieczeństwo funkcjonowania, eksploatację, konserwację i remonty ogólnodostępnej stacji ładowania. Operator ogólnodostępnej stacji ładowania zapewnia, aby w ogólnodostępnej stacji ładowania prowadził działalność co najmniej jeden dostawca usługi ładowania.
- Dostawca usługi ładowania świadczy usługę ładowania obejmującą ładowanie oraz zapewnienie możliwości korzystania z infrastruktury stacji ładowania, zawiera ze sprzedawcą energii elektrycznej umowę sprzedaży energii, udostępnia – na swojej stronie internetowej – informacje o cenie usługi ładowania i warunkach jej świadczenia.
Operator ogólnodostępnej stacji ładowania może wykonywać zadania dostawcy usługi ładowania.
Jedynym wymogiem ze strony Klienta jest posiadanie odpowiedniej mocy umownej oraz dedykowanych miejsc na stanowiska ładowania pojazdów.