Dostawca LNG dla transportu
Przeprowadzamy konsultacje i analizy, dotyczące optymalizacji kosztów zasilania flot pojazdów. Ciekawą alternatywą dla drogiego oleju napędowego jest relatywnie niższy koszt LNG. Dlatego od 2015 roku jesteśmy Partnerem Cryogas M&T Poland S.A. Od 4 lat oferujemy kompletne systemy zasilania flot pojazdów. Gaz ziemny w postaci sprężonej (CNG) udowodnił zalety metanu jako paliwa. LNG pozwala na ich efektywne rozwinięcie dla ciężkich pojazdów.
- Większy zasięg przy tej samej wielkości zbiorników.
- Do 1 500 km na jednym tankowaniu.
- Krótszy czas tankowania.
- Ma szczególnie duże znaczenie przy eksploatacji samochodów ciężarowych.
- Mniejsza masa instalacji gazowej. Nawet o 50%.
- Brak wpływu temperatury na ilość zatankowanego paliwa.
- W przypadku CNG przy wysokich temperaturach nie osiąga się pełnych możliwości zbiorników.
Rozwiązanie dla ciężarówek zasilanych CNG i LNG
Przygotujemy dla Państwa kompleksowy plan przejścia na napęd gazowy oraz indywidualnie wypracujemy rozwiązanie gwarantujące oszczędności i skuteczne wdrożenie napędu LNG.
- Atrakcyjna cena LNG w oparciu o europejskie notowania giełdowe gazu.
- Kalkulacja ceny LNG razem z kosztem stacji oraz obowiązującymi podatkami.
- Im dłuższy okres zakupu LNG i większy wolumen zużycia gazu, tym lepsze warunki cenowe.
- Każda stacja LNG dopasowywana jest pod indywidualne zapotrzebowanie Klienta.
- Przed oddaniem inwestycji do użytku, dokonujemy przeszkolenia personelu w obsłudze stacji.
- Prowadzimy ciągły, zdalny monitoring stanu technicznego stacji (m.in. Ilość paliwa w zbiorniku stacjonarnym, bieżącej pracy urządzeń).
- Odpowiadamy za wszelkie aspekty prawne i formalne po stronie:
- dostaw i tankowania paliwa LNG;
- projektu, budowy i utrzymania stacji LNG.

Wymagania lokalizacyjne
Dla ustawienia stacji tankowania LNG jedyne wymagania to teren przystosowany do obsługi pojazdów ciężarowych (dostawy paliwa) oraz przyłącze energii elektrycznej o mocy 20 kW. Już bazowa aparatura gwarantuje krótki czas tankowania gazu LNG z pełną wydajnością do pojazdów ciężarowych (max. 10 minut).
Stacje LNG – warianty wykonania
Dzięki wiedzy i doświadczeniu dopasujemy instalację tankowania do Państwa potrzeb.

Stacja pełnowymiarowa
- Pełna zabudowa terenu.
- Zbiornik wertykalny.
- 50 i więcej pojazdów.

Stacja modułowa (SKID)
- Zabudowa pod stację.
- Zbiornik horyzontalny.
- Do 50 pojazdów.

Stacja kontenerowa
- Wygospodarowywanie terenu.
- Zbiornik wertykalny.
- Do 50 pojazdów.
Ciężarówki zasilane CNG/LNG
Ciężarówki zasilane LNG – ruch dalekobieżny:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
IVECO | IVECO | SCANIA | VOLVO |
Stralis NP 400 LNG | Stralis NP 460 LNG | R 410 LNG | FH/FM LNG |
Silnik: CURSOR 9 LNG | Silnik: CURSOR 13 LNG | Silnik: OC13 101 410 LNG | Silnik: G13C460 |
Silnik poj: 8.700 ccm | Silnik poj: 12.900 ccm | Silnik poj: 12.700 ccm | Silnik poj: 12.800 ccm |
Silnik moc: 400 KM 294 kW/2.000 obr |
Silnik moc: 460 KM 338 kW/1.900 obr |
Silnik moc: 410 KM 302 kW/1.900 obr |
Silnik moc: 460 KM |
Moment obr: 1.700 Nm 1.200-1.600 obr |
Moment obr: 2.000 Nm 1.100-1.600 obr |
Moment obr: 2.000 Nm 1.100-1.400 obr |
Moment obr: 2.300 Nm |
Zasięg: do 1.600km | Zasięg: do 1.600km | Zasięg: do 1.600km | Zasięg: do 1.000km |
Źródło i fot.: Iveco, Cryogas, Scania, Volvo Trucks
Ciężarówki zasilane CNG/LNG – ruch miejski i regionalny:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
IVECO | RENAULT | SCANIA | VOLVO |
Stralis NP 330 CNG/LNG | D Wide CNG | P 340 CNG/LNG | FE CNG |
Silnik: CURSOR 8 | Silnik: NGT 9 | Silnik: OC09 102 340 CNG | Silnik: G9K320 |
Silnik poj: 7.800 ccm | Silnik poj: 8.900 ccm | Silnik poj: 9.300 ccm | Silnik poj: 8.900 ccm |
Silnik moc: 330 KM 243 kW/2.000 obr |
Silnik moc: 320 KM 239 kW/1.950 obr |
Silnik moc: 340 KM 250 kW/1.900 obr |
Silnik moc: 320 KM |
Moment obr: 1.300 Nm 1.200-1.785 obr |
Moment obr: 1.356 Nm 1.100-1.250 obr |
Moment obr: 1.600 Nm 1.100-1.400 obr |
Moment obr: 1.356 Nm |
Zasięg: CNG do 500 km, LNG do 1.600 km |
Zasięg: 300 – 400 km | Zasięg: CNG do 500 km, LNG do 1.600 km |
Zasięg: 300 – 400 km |
Źródło i fot.: Iveco, Crogas, Scania, Volvo Trucks

Stacje ładowania pojazdów elektrycznych
Jako jedyny podmiot w Polsce opracowaliśmy projekt mobilnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Planujemy uruchomienie systemu takich stacji już w 2023 r. W standardowej ofercie posiadamy stacje ładowania pojazdów elektrycznych dla:
- Developerów i wspólnot mieszkaniowych,
- HoReCa,
- Stacji paliw,
- Samorządów terytorialnych i spółek komunalnych,
- Miejsc użyteczności publicznej,
- Hoteli i pensjonatów,
- Producentów autobusów, właścicieli flot autobusowych i samochodowych,
- Klientów indywidualnych.
Oferujemy pełną gamę szybkich stacji ładowania DC i AC różnych mocy wraz z projektem, usługą procesowania pozwoleń (UDT), budową i obsługą operatorską. Oferujemy również ładowarki autobusowe i mobilne stacje ładowania pojazdów.
Wszystkie stacje spełniają wymogi „Ustawy o elektromobliności i paliwach alternatywnych” z dnia 11 stycznia 2018 r oraz „Rozporządzenie Ministra Energii w sprawie wymagań technicznych dla stacji ładowania i punktów ładowania stanowiących element infrastruktury ładowania drogowego transportu publicznego”.
Wyjaśniamy na czym polega realizacja przez nas określonych funkcji:
- Operator ogólnodostępnej stacji ładowania – to podmiot odpowiedzialny za budowę, zarządzanie, bezpieczeństwo funkcjonowania, eksploatację, konserwację i remonty ogólnodostępnej stacji ładowania. Operator ogólnodostępnej stacji ładowania zapewnia, aby w ogólnodostępnej stacji ładowania prowadził działalność co najmniej jeden dostawca usługi ładowania.
- Dostawca usługi ładowania świadczy usługę ładowania obejmującą ładowanie oraz zapewnienie możliwości korzystania z infrastruktury stacji ładowania, zawiera ze sprzedawcą energii elektrycznej umowę sprzedaży energii, udostępnia – na swojej stronie internetowej – informacje o cenie usługi ładowania i warunkach jej świadczenia.
Operator ogólnodostępnej stacji ładowania może wykonywać zadania dostawcy usługi ładowania.
Jedynym wymogiem ze strony Klienta jest posiadanie odpowiedniej mocy umownej oraz dedykowanych miejsc na stanowiska ładowania pojazdów.
Zamawiam konsultacje - stacje zasilania pojazdów
